#APOPLET PERFORM!

Assalamualaikum gais =)

Baru tiga hari di rumah, tapi tahap kepishangan tu mak aiii! setinggi Everest dah rasanya..*loqlaq hang ni shawl, over sangat..

Memandangkan mood homework belum sampai, and keboringan to the max, so I decided to write about my other half, #Apoplet!

Kenapa aku cakap yang depa ni "my other half"?
Sebabnya, aku pun taktahu hehehehe tapi, depa ni dah macam kakak abang adik aku kat sini.. Bersyukur rasanya sebab dapat masuk kelas USM A..

Depa tersangatlah supportive, sekarang ni aku bimbang tahap kesihatan adik aku, dan depa lah yang suruh aku kuat, demi adik2.. Ya Allah, aku taktahu 'word' apa yang paling sesuai aku nak guna untuk aku gambarkan, betapa sayangnya aku kat makhluk2 #Apoplet ni..

Tak pernah lagi aku ada classmates macam korang =')

So, mak aiii panjangnya mukadimah!
Entry kali ni aku nak describe sorang2 member #Apoplet aku.. 44 orang excluding aku=)
*mood rajin menjelmaaa zasssss

Capati takde dalam gambar ni sobsss ='(

First, kita start dengan class rep dulu, 'Aizat Fahmi, orang yang sangat bertanggungjawab, tapi, muka garangnya tu memang nightmare semua orang hekhek.. Takpe2, garang beliau bersebab, kalau dia tak marah, nanti kita ulang balik kesalahan kita, kan?

Move on to "future class rep" Sem 2, *yeke, teka je ni.. Luqman a.k.a Eljay a.k.a Manja a.k.a amboiii banyaknya nama timangan diaa! Yang ni softspoken, senyum je memanjang.. Power gila main bola wuii! Ingat lagi muka seronok beliau waktu dapat hadiah dari Secret Santa hekhekk

Pastu, cakap pasal Presiden USM lah pulak, si Amir Faisal.. Haaaa yang ni banyak nak leter! Confidence level beliau teraaaaamatlah tinggi weyh! Buktinya? Beliau suka nyanyi kuat2 walaupun liriknya berterabur.. Pengisi galeri WhatsApp Group #Apoplet, setiap masa ada ja selfie beliau, belum campur lagi gambar2 yang beliau guna untuk balas dendam kat member lagi, penuh wei! *ciann Kimpo, mangsa terbaru beliau..

Moving on to jengjengjeng, Hakiim Yahya, Presiden BADAR.. Alhamdulillah.. Beliau ni aku kurang faham sikit, kenapalah tidoq ja memanjang, aku syak dia oncall kot tiap2 malam? hehehehe gurau je kim, sorry nah? Beliau jenis suka bahan dalam WS, tapi face to face, malu ke? Terer nau2 main basket, macam pelesit bila dribble hekhek.. Sekali bagi ayat padu, zassss sentap sis!

Pastu, Fikri Asyraff a.k.a DR Pandum! Haaaaa dia ni sejenis yang sangat ramah, walaupun belum tentu dia ingat nama classmate dia 44 orang tu.. Tagline "Yezzzzaaaaa" sentiasa di mulut, kadang2 aku pun naik menyampah *hahahaha betuii.. Yang paling penting, beliau adalah my SECRET SANTA! Weyh aku melompat gila kot bila dapat dua hadiah, rasa macam "I'm the luckiest girl in the world!" HAHAHAHA thank youu Pandum!

Muhaimin Hazmi? Dia ni exco multimedia rasanya, sebab mostly gambar slide lecture dalam group WS datangnya daripada beliau.. Kalau senyum, tak nampak terus mata! Buat aku teringat dekat Aushaf Uwais adik aku.. Memula aku ingat dia orang Kelantan, rupanya bukan hahahaha! Selalu bagi pendapat pasal sesuatu isu, bernas lagi daripada pendapat aku muahahahaha!

Zarul Akmar, champion do dalam kelas.. Kalau kuiz, dia lah orang terakhir submit kertas hehehhee.. Orang Perlis, pernah mencetuskan gelak tawa #Apoplet dalam group WS, pasal skandal beliau.. Softspoken orangnnya, lembut je tutur bahasa beliau.. Patutlah ramai minat, boling pun champion jugak!

Aiman Adam? Dia ni tutomate, skandal pun ramai, aku dah confuse! Selalu jadi bahan dalam kelas Maths, sebab matanya yang seakan2 tertutup tu, mengundang perhatian Sir Rashidi.. "Aiman soo sleepy right?" Rambut dia buat aku geram, rasa nak kerat jaa! Kalau bab makan2 tuto, paling semangat lah dia ni..

Partner sehidup semati dia, Afif a.k.a Toge.. Dia ni kadang2 aku tak perasan pun kewujudan dia dalam kelas, Beliau "paling f(x)" lah waktu BBQ! Boleh pulak tak tutup pipe ayaq tu haihhhh! Dota tu makanan dia, tapi takpalah, perform gak dia ni tiapkali kuiz.. Baru aku tahu yang dia orang Aloqstaq rupanya HAAHAHAHAHA

Nazmi? Beliau ni kan, aku punya first impression adalah "senyapnya budak ni, sopannya lahai" tapi bila dah tutorial sekali, hambik kauu! Kuat betul membahan orang rupanya! Tapi rajin dia, alhamdulillah.. Dulu Cikgu Zulaikha selalu puji dia dalam kelas tutorial, tapi aku tak ingat pulak sebab apa hihihihhhiii

Moving on to Ahmad Sofwan Kamil, si pendiam dalam tuto dan kelas, hat ni aku tak reti nak describe sebab jarang bercakap dengan dia, tapi aku suka bila dia jadi imam, bacaan dia sangatlah menusuk kalbu sebenarnya.. Selalu jadi bahan dalam WS oleh budak2 laki, sekali dia typing, semua cuak! HAHAHAHA

Pastu, Ikmal, pemberi menu tetap grup WS VASILLIOS.. Rajin dia edit2 emoji dekat menu tu, buat aku semangat nak makan, tapi makan sikit gak huhuhu.. Beliau ni pun aku jarang sembang2, maybe sebab dalam kelas pun selalu dok jauh2 and tutorial tak sekali kot hmmm entahlah nak oi..

Syakirin? Ohhh Jai lah.. Beliau ni selalu kena usik dengan budak2 laki, diam je aku tengok dia ni.. Tapi, dia suka melawan balik kalau dalam group.. Ada jaaa hashtag baru dia nak wujudkan sebab nak hilangkan hashtag dia.. Tak pernah bercakap dengan dia, tapi dia memang supportive lah..

Allahuu! Lupa kat Azrie.. Presiden homeroom Papa Mukri, kalau perjumpaan homeroom, dia akan initiate semua orang untuk dengar cakap dia, memandangkan kami "tidak berbapa" selama satu sem HAHAHA.. Sapa ntah yang cakap dia ni kuat bebel.. Ntah tak pernah dengar lagi dia bebel..

Mursyid Hakimi! Beliau ni kan haihhh aku geram betul dengan beg2 dia, semua lawa2! Pastu suka buat pikapline senafas, sapa lah pernah jadi mangsa dia tu heheheee.. Sopan orangnya, pemalu kalah aku! Nyanyi sedap, pernah ah buat aku nangis sebab nyanyian dia tu fuhhh! Mendayu sangat.. Sis tak kuat..

OKAY SETTLE SEMUA LELAKI..

Okay ladies, kita start dengan Najah lah, sebab dia ni melekat dari form 1 sampai form 4, pastu kat sini jumpa balik.. Najah ni aku taktau nak describe cemana, sebab dah lama kenai dia.. Tapi dia ni heroin drama melayu lah, kalau boleh Neelofa tu celah jari dia ja *katanya lah.. Manja tu memang lah, tapi bila lebih2, takut pulak aku dengan dia muehehehe

Next, Azlianti Hanim.. Mursyid panggil dia Siti Nordiana, padahal dia tak kenal pun sapadia SN ni.. Rock orangnya, kaki merapu macam Najah jugak, tapi otaknya geliga weyh! ngantuk2 dia dalam kelas pun, masih lagi performm!

Fatihah? Ahhh taakmaulah describe! ceycey gurau jaa.. Dia ni suka betul panggil aku "wey tudung!!" *Excuse me, tudung tu nama moyang aku, Man Tudung.. Cakap banyak macam mak nenek gak MUAHAHHAHA tak2 gurau ja.. Ni geng farmasi gak la ni, jom weyh bukak farmasi sekali?

Ayuni? hahhhaha ingat tak projek Timba-Telaga-Manusia kita? hahh boleh katup dah projek tu rasanya.. pasai timbanya hmmm malas nak ingat! Ni pendengar aku, kalau heartbroken biasanya cari dia, takpe cikyui! kita kuat cewahh MUAHH!

Adriana Natasya, manja orangnya.. suka jerit haluih *perit telinga sis.. Kakak penyayang, walaupun kuat bahan orang jugak dalam WS.. Aku kalau bosan2, selalu gak pi redah WARAS, bergelak lah dengan dia ni..

Ain Natasya? Dato Sri! Vida versi zuhud sikit.. Kenai dekat KPTM Bangi, Interview sekali.. Baik sangat orangnya, tapi hang jangan "initiate" dia, sekali dia gelak, dia tak boleh stop! Boleh geng dengan aku lah, geng #mudahterhibur HAHAHA

Wan Norhafizah, aku taktau yang dia ni orang kelantan, sebab gayanya tak macam orang PT pun.. at first glance, aku ingatkan dia garang, tapi dia baik weh, lawak pun ada ! Teringat dekat Kelantan haritu, dalam dorm PC, bising2 haihh rindu #tripKK

Syafinaz, beliau selalu gak kena bahan dengan Najah dulu.. Ni geng farmasi lah ni, orang Penang, ayu manis sopan jee orangnya.. Terer chemistry woih hang jangan main2 dengan pinat! Kecik je orangnya, lebih kurang aku..

Tengku Hanim Syahmina, dia ni comel je dengan palazzo dia hikhik! Kalau dia bercakap, dia susun ayat dia sepatah2.. comel je dengar.. Paling suka kalau mintak dia explain, lembut je.. Haihh bilalah awak nak jadi lembut macam dia wahai Najihah?

Amirah Fatini, nama quite familiar macam dah pernah kenal, tapi tak ingat.. Genius orangnya, dia ada dia punya cara, yang membezakan orang lain dengan dia.. aku taktau nak explain cemana, tapi dia adalah salah seorang yang aku adore..

Ainnur Sabrina? yeayyy dikno sayaaa yang typo tak kira masa, bukan setakat typing error, bercakap pun kadang2 tersyasyul jugak.. Terkenal dengan emoji "tukul dan pisau" dalam WS, don't mess up with yenno gais! Serempit-rempit awak dikno, saya tetap sayang Muahhh

Nazuera? Alahai yang ni lagi sorang, bila cakap dengan dia, automatic jadi lembut hahahaha GAISS SHAWL CAKAP LEMBUT GAISSS! manja orangnya, comel2 je.. Orang Johor, suka betul dia dengan kucing.. Berpeluh nak cari hadiah nak bagi dia haritu.. Kite harap awak suka lah hehehe

Aimi Noorsyafiqah, pun manja lembut2 je.. Tapi, aku adore cara dia standkan awning tudung bawal chiffon dia, terletak elok gaiss! Kalau aku, uih disaster bakhang! Dia dengan biskut Geri dia, mana boleh berpisah hehehe.. Shayang aimi muahh!

Nurul Jannatun Najua? Haaa dia ni penyeri dalam kelas, sekali dia bersuara, boleh terdiam semua orang! Anak buah dia Masha Allah, comel gila! Dia pun lawa, lesung pipit dia paling aku adore, rasa macam nak amik gerudi, cucuk bagi dalam lagi HAHAHA JKJK XD

Zairul Umairah, mengingatkan aku kepada sepupu aku, sebab muka lebih kurang.. Zai ni perangai Mommy2 material sikit, cara dia marah orang pun comel je.. Paling suka tengok dia senyum, sebab senyuman dia simetri, nampak lawaaa sangatt!

Anis Khairunniesa, tutomate aku, dulu selalu confuse nak panggil Anis ke Niesa, pandai melukis weyh, kalau nak compare lukisan aku dengan dia waktu checkpoint explorace haritu, JAUH PANGGANG DARI API! HAHAHa lobiuu niesaa!

Fadhilatun Farihin, lemah lembut orangnya, lawa sangat kulitnya flawless, no wonder ramai jatuh hati hiks.. Seseorang yang tersangatlah rajin, pandai sangat, kalau dalam kelas, ada ja persoalan dia akan timbulkan.. Pastu dalam tuto, Aino mesti akan kenakan dia, dia? balas balik ah tunggu lagi!

Syuhada, paling suka kalau dia bercakap, semangat gila! pastu kalau dia gelak, memang tahu tu Syud, gelak dia monotonous! mata dia bulat, besar, sangat mainkan peranan tiapkali dia bercakap, sebabtu nampak semangat! Suka kalau dia senyum, nampak manisss sangat!

Alia, haaaa ni pun champion gak dalam kelas.. tiap kali ada event, dia antara yang paling semangat, tersangatlah komited dalam buat apa2 kerja, itulah Alia yang sebenarnya.. Walaupun dia lahir tahun 2000, selalu gak orang kenakan dia.. Tapi, sejunior2 dia, pandai weyh!

Nurulhuda, haaaa ni ada kembar, dulu selalu konfius Huda dengan Izzah, pandai gila! orang panggil dia "cikgu mini" sebab pandai maths.. Foflet jugak dia ni, manis ja orangnya, lemah lembut.. No wonderlah ramai orang minat dia.. Tapi jangan confuse pulak Huda dgn Izzah ye?

Ruzaini, a.k.a Jenny, oghe Kelate, sukaaaaa dengar dia kecek Kelate, nampak semangat! Pastu kalau dia nak cerita pasal sesuatu benda tu, memang aku tertarik lah nak dengar, sebab gaya dia tu, comel! HAHAHA rajin orangnya, plus pandai plus lawa, apadehal?

Syafa'atie Shahira, a.k.a capati, orangnya simple, duta Cloverush, paling tak rushing lah kalau nak p class kan? Cantik orangnya, walaupun selalu kena bahan, tapi dia chill je.. betul tak? Tapi sekali dia bahan orang, HAHAHA habislah kau!

Next, Ivy Pang.. Haaaaa ni aku taktau nak describe kerajinan dia tahap apa.. kalau nak compare dengan aku, ibarat langit dan bumi.. Paling suka slang sabah dia, walaupun susah nak dengar suara dia dalam kelas, tapi dia suka tolong orang.. Thank you Ivy!

Next, Siti Asmah, haaaa dia ni happening gila weh! sekali dia gelak, hang boleh join gelak sekali walaupun tak tahu benda apa yang lawak sangat tu *maaf sis mudah terhibur.. Dia punya English tu perghhhh! Fluent gila wey! Adore gila aku..

Fatin? Lawa gila orangnya, flawless, sopan, baik, pandai, pendek kata, full-package! Pendiam je dia, tapi senang go dengan orang.. Pandai weh, kertas fizik trial final dia, skema jawapan! senang kerja aku menanda HEKHEK.. Orang utara ye gais, tapi accent aku pekat lagi kot muehehe

Maisarah, yang ni geng assignment aku, ayu je orangnya, tapi lately nampak dah perangai betul dia muahahaha! Selalu kena dengan Najah Azi, tapi tabah gila dia ni.. Sekali dia lawan balik, habis Najah Azi ! Sorry mai, tapi aku gelak2 time type ni hahahaha

Next, Athirah.. Dia ni dulu aku ingat pendiam, tapi takdakla diam sangat rupanya.. Paling ingat kalau tiapkali ada event kena pakai baju biru, sebab kain dia akan sama dengan sampin Pandum HAHAHA shoo sweettt!

Izzatun Shahira, haaaa ni pun geng esaimen jugak.. lembut je bila bercakap, tapi seronok kalau sembang dengan dia, sebab geng utara kot HAHAHA tak2 sebab senang go dengan dia.. Simple je orangnya, tak complicated macam aku.. dengan spek dia yang bulat tu, very the "adik2"!

Last but not least, Asyiqin.. Dia ni adoilaaa aku taktau nak cakap apa, pandai tahap apa pun aku taktau nak describe dah! Memang menjadi rujukan lah, tapi perangai dia yang kuat bahan orang tu hmm geram gak.. Dia pernah cakap aku macam kartun Betty menda ntah.. ade ke pulak centu? haihhla Syiqin, thanks lah sebab buat aku gelak pasal kartun tu KAHKAH!

TU JEE UOLSS, penat dah sis type dari tadi.. sis nak chaw gi swimming jap.. Jari2 sis sudah letih menari2 di atas keyboard..

Salam Sayang,

Seorang Shawl =)

Comments

Popular posts from this blog

MR D.I.Y, I'M IN LOVEEE!!

KENA CULIK SEKEJAP..

KEHIDUPAN DI KOLEJ MARA KULIM SEBAGAI PELAJAR PRA-U USM SESI 17/18